Arbetet påverkar dig mer än du tror del 1 av 2. Min historia , din lärdom.

Det här inlägget känner jag är extra viktigt för personlig lycka och välbefinnande.Det är lite längre , men värt din tid. 
 
 

Förut såg mitt liv inte ut som det gör idag. Idag är jag nog en av dem lyckligaste personerna du kan träffa.

Det här är en lite del av min livs historia , men en av dem viktigaste som förändrade mitt liv.

Tack vare mitt val att byta yrke så började min resa till ett lyckligt liv. Hade jag inte tagit mitt yrkes liv på allvar, så hade jag aldrig gått ner 40 kg och varit lyckligt gift idag. 

Jag var tidigare väldigt olycklig med mitt liv, jag trivdes inte på mitt arbete sista året , hade dåliga kärleks relationer som tryckte ner mig mentalt till den nivån att mitt själv förtroende nästan var obefintligt. Hela mitt liv kändes som en stor röra. 

Jag jobbade med kolleger som jag vantrivdes med. Även om cheferna var underbara så var teamet värdelöst, kollegerna pratade bakom ryggen på en, snackade skit om cheferna, vilket resulterade i att man till slut själv var en gnäll spik i gnäl hörnan , vilket drog ner mentaliteten enu mer på mig. Sen kom jag hem för att känna mig ytterligare nertryckt av dåvarande partner. 

Jag mådde så pass dåligt till slut att jag inte bara ville göra en förändring , jag behövde den. Jag hade nåt botten kände jag. 

Förändringen

Jag gick upp en morgon åkte till mitt dåvarande jobb , började arbetD-dagen 07:00 ungefär vid klockan 9 klev min chef in innan för dörren , han hälsade på alla i daglig ordning och gick till sitt kontor.Jag samlande allt mod jag hade, knackade på hans dörr och sa upp mig. Den dagen förändrade mitt liv till det bättre. 

Även om jag kantrades med otur ett tag efter med relationer , så var den dagen start skottet till lyckan jag har idag. Den dagen var en av dem viktigaste i mitt liv. Idag är jag lyckligt gift med världens underbaraste kvinna och älskar varje dag jag är på jobbet eller är ledig.Energin från jobbet påverkar min relation hemma på ett positivt sätt , på samma vis som min relation med min fru påverkar min arbets glädje på ett minst lika bra vis. Jag kommer hem med energi och glädje från arbets dagen, vilket resulterar att tiden jag och min fru har tillsammans är fylld av glädje innan man går å sover.Jag har aldrig söndags ångest för jobbet på måndag. Jag har ca 277 bättre dagar än stor del av vår befolkning . 

I del 2 ska vi gå igenom dit liv, påbörja resan till ett bättre välmående. 

/ Din vän

P.S 

 

 

 

 

 

 

 

 

Glädje Lycka arbete kärkek personlig utveckling själv förtroende tankar
0 kommentarer