Tankarna svävar iväg

 

 

På väg mot stan tankarna svävar

Här om dagen på väg in mot stan svävade mina tankar iväg. 

Det var fortfarande höst värme , i solen kände jag solen värma skönt och så fort jag la foten i skuggan kände jag glädjen av att jag tog på mig den varma jackan istället för den lite tunnare vår/sommar jackan .

Dina tankar

Jag är säker på att du har upplevt minst en liknande stund i livet där världen står still någon sekund men det känns som det går timmar av tankar , idéer och drömmar. Tankarna du känner i stunden, käns som dem viktigaste i hela dit liv och dem följer dig hela dagen . Tankar som du känner kommer förändra dit liv.

Mina tankar en bit av mig

Tankarna som slog mig kastade mig mot ett ordspråk.
Varför flaxa bland sparvar när du kan sväva bland örnar .
Vad får dig att sväva bland örnarna ?

Jag kastade mig över min telefon, ringde min fru för att säga hur mycket jag älskar henne.
I mitt privata liv och delar av mitt arbets liv får hon mig att nå nya höjder. Jag är den jag är tack vare henne.

Jag hade nyligen varit med om en riktigt jobbig period av mitt liv, något hade hänt som skulle få dem flesta att falla på knä en längre period.
Men istället för att låta mig falla på knä fick hon mig att resa mig upp, stod vid min sida. Istället för att bli knäckt som person höjdes mitt själv förtroende lite till.
Hon fick mig att känna mig oövervinnelig och att jag svävar bland moln med örnar.

Dit liv

Det jag vill komma fram till. Vad du än går igenom i livet, så ska du alltid sträva efter att sväva bland moln där du känner dig fri och lycklig.
Vad får dig att må bra?
Vad får dig att vaka och känna idag kommer bli den bästa dagen i mitt liv ? 

Du har bara ett liv, det är din SKYLDIGHET att LEVA LIVET på ett sätt som får dig LYCKLIG.

/
P.s

Glädje Lycka jag kärkek personlig utveckling själv förtroende tankar
0 kommentarer