Få barn med Pco en liten del av resa

 
 
 
 

Jag beundrar min fru, inte bara att i mina ögon är hon den vackraste kvinnan jag sätt. Men även en av dem starkaste kvinnorna jag mött.

Bli gravid med Pco.
Vi går igenom en ganska intressant period i vårt liv, vägen till att få barn är lite annorlunda för oss än den är för många andra. För oss är den enda vägen provrörs befruktning istället för det "roliga" sättet.
Man tror inte att det ska va så svårt som det är, förväntningarna och nervositeten för hur det kommer gå är större än man tror i början. Man tänker på det nästan varje dag även fast man inte kan styra processen så mycket som man hade önskat.

För mig går en känsla av ohjälpsamhet igenom kroppen när jag ser hur min fru påverkas. Det är svårare för henne än det är för mig. Hon får gå på två olika hormon sprutor varje dag för att få äggen att växa å stanna kvar, illa mående och yrsel följer efter på kvällen som bieffekt. Hon har nål rädsla , så jag brukar ge henne sprutorna på kvällen. Även trots sin nål rädslan så brukar hon ge mig komplimang för att jag pallar ge henne dem.Det är min lilla bit av det hela just nu. Trots biverkningarna och vad vi har kvar tills det är dags att ta ut äggen för befruktning så kommer det sällan någon dålig min från henne och jag får komplimang för att jag ger sprutorna , trots att hon får gå igenom dem jobbigaste delarna. I mina ögon är hon en hjältinna.

På något vis även om vi båda vill ha barn , så finns det en tanke som gör mig till freds även om vi inte skulle kunna få barn. Jag är inte troende och kommer aldrig bli det , men tanken om det är menat att vi ska adoptera ? Det finns så många barn ute i världen som har det dåligt, tänk om vi kan göra ett barns liv bättre än det skulle haft det. Är en lugnande tanke för mig. 

 

/ P.S

 

 

 

Glädje Livet Lycka kärkek tankar vilja
0 kommentarer